Klant: a.s.r. verzekeringen

Doelgroep: Alle nieuwe medewerkers

Doel: Onboarding

Omschrijving:

A.s.r. verzekeringspel – online en live te spelen

We spelen het a.s.r. verzekeringsspel in een voorbereidingsronde, gevolgd door twee inhoudelijke rondes. In de voorbereidingsronde draait het om kennismaken en een strategie opstellen. Zowel offline als online is het belangrijk om tijd te nemen voor de kennismaking, hierdoor smeden de nieuwe onboarders al vroeg een band. Daarnaast gaan de teams (in break-out rooms) aan de slag met een strategie voor hun fictieve organisatie. Waar staan zij voor en wat willen zij bereiken? Plenair presenteren de teams vervolgens hun fictieve organisatie en hun belangrijkste waardes.

Tijd voor ronde 1 en 2! We dagen de deelnemers uit om de juiste verzekeringspremies voor diverse producten te bepalen. Actuele data kan de deelnemers hierbij helpen. Afhankelijk van de gekozen premie krijgen de teams veel of weinig verzekerden die zich bij hen aansluiten. Dit leidt tot een toename in cashflow. Het verkregen geld kunnen zij vervolgens op een (online) markt investeren. Met als doel: de balans van hun organisatie op een veilige manier laten groeien. Investeren de deelnemers in een juiste mix van activa en passiva? Dat resulteert in winst voor de teams. Inspelen op incidenten zoals een onverwachte toename in schadelasten, of het verlies van een risicovol project, horen bij de uitdagingen van de game. In ronde twee is er meer geld om te investeren. Gaan de deelnemers hier slim mee om? Houden de teams op hun winst- en verliesrekening het overzicht investeringen bij? Ook de solvabiliteit van de balans toetsen we na afloop van ronde 2. Het team dat eindigt met de beste cijfers voor hun fictieve organisatie, wint de game!

Categorie: Employer Branding Games

Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht