square abn amro

Klant: ABN Amro Bank (Internationaal)

Doelgroep: Alle trainees

Doel: De basis van bankieren ervaren

Omschrijving: ABN AMRO trainees maken tijdens hun introductieweek kennis met de basis van bankieren door het spelen van een competitieve Banking Game. Zes banken met verschillende balansen moeten aan en van elkaar, maar ook aan en van de Nederlandsche bank, assets en liabilities kopen en verkopen om een gezonde balans te houden. Hoe te reageren op de steeds wisselende rentepercentages en schommelingen op de beurs?

Na elke ronde maken de banken hun balans op en ontvangen zij een Standard & Poor’s rating. Echter, slechts één bank gaat er vandoor met die gewenste AAA rating. Bij de start van een nieuwe ronde kunnen de teams het rentepercentage van hun spaarrekeningen vaststellen. Op basis van die cijfers trekken zij óf rekeningen aan, óf verliezen zij spaarders. Uiteraard heeft dat effect op de boekhouding van de bank. Aan de deelnemers de taak om door middel van op- en afschalen tot stabiliteit op de balans te komen.

De banking game zit vol inhoud, competitie, tijdsdruk én plezier. Het dagdeel wordt door trainees vaak ervaren als het hoogtepunt van hun introductieweek.

Categorie: Employer Branding Games

Projecten ABN Amro 940x600px
Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht