Klant: Antoni van Leeuwenhoek

Doelgroep: Alle nieuwe medewerkers

Doel: Onboarding

Omschrijving:

Binnen het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis is men vooruitstrevend als het gaat om ‘leren’. Vandaar dat bij hen de vraag ontstond om het Onboarding traject anders in te steken. Gericht op het leren door te ervaren, in plaats van het leren door te zenden. Daarnaast bleek het zeer nuttig om middels een game meer overzicht te genereren van alle betrokken partijen bij de opname van een patiënt. En om moeilijke materie (over ziektes) makkelijker te maken. Hoe beleeft de patiënt zijn verblijf? Wat gebeurt er allemaal voor én achter de schermen?

Businessgames ontwikkelde in samenwerking met het AvL een compleet dagprogramma. Met korte inhoudelijke presentaties voor de verdieping die werden afgewisseld door mini-games om de informatie spelenderwijs te laten beklijven. Daarbij lag de focus op 3 onderdelen: inzicht in de ervaringen van de patiënt, de organisatie beter leren kennen en meer kennis krijgen over veel voorkomende ziektebeelden in het ziekenhuis. Wij gaven dit vorm in interactieve vraag- en antwoordgames, een grote patient journey poster die gevuld moest worden, quizzen en research labs waarmee de juiste informatie ontcijferd moest worden. De huidige onboarding dag wordt door de deelnemers zeer gewaardeerd. Met als resultaat dat Businessgames hierna nog twee andere games voor het Antoni van Leeuwenhoek heeft mogen ontwikkelen. Wij zijn trots op deze mooie samenwerking!

Categorie: Employer Branding Games

Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht