Klant: Asito

Doelgroep: 120 medewerkers

Doel: ‘Sales ligt voor het oprapen’

Omschrijving: 

 Asito nodigde Businessgames uit om voor hen een game te ontwikkelen met het thema ‘de sales ligt voor het oprapen’! De bewustwording hiervan gingen wij tijdens de teamdag met 120 medewerkers realiseren.

Na een inspiratiesessie in de ochtend (ingevuld door derden) was het in de middag tijd om het geleerde op een interactieve en leuke manier in de praktijk te brengen. De deelnemers werden verdeeld over drie soorten teams: klanten teams, Asito teams en marketing teams. Het kan namelijk ook heel leerzaam zijn om een keer een andere rol in het verkoopproces aan te nemen. Men ervaart dan de klantrol (vragende partij). Het wordt snel duidelijk wat voor hen wél of juist niet gewenst is.

Allereerst bedachten de teams een strategie en missie. Om deze strategie vervolgens ‘te verkopen’ aan hun concullegae werd hen gevraagd om deze ook visueel te maken. De teams die daarbij ook nog de kernwaarden van Asito in het design incorporeerden stonden extra sterk voor de tweede ronde. Hierna was het tijd voor actie! Overal boden zich kansen aan. Werden deze snel en adequaat opgepakt? Wie blonk er uit in klantcontact? Maakten zij goed gebruik van elkaars sterke punten? Ter afsluiting presenteerden de teams op een creatieve manier hun MeerWaarde (Asito’s Business Model element).

Dankbaar voor de bewustwording bij hun medewerkers (“sales ligt soms écht voor het oprapen”) ging Asito met veel goede moed het nieuwe jaar in.

Categorie: Serious Games

Projecten Asito
Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht