ASML MISSION TO MARS

Klant: ASML

Doelgroep:  Nieuwe medewerkers

Doel:  (Samen)werken in mulitdisciplinaire teams

Omschrijving: 

De deelnemers van deze Mission to Mars game zijn de allereerste mensen die zijn gekozen om de rode planeet te koloniseren. Binnen de multidisciplinaire teams zijn er verschillende rollen en verantwoordelijkheden die de deelnemers onderling verdelen. Om een succesvolle kolonie te creëren én alle stakeholders tevreden te houden, werken de teams niet alleen binnen het team samen, maar ook met de andere teams. Kunnen ze de verantwoordelijkheden goed afstemmen, de benodigde goederen op tijd leveren en het overzicht bewaren?

*Deze game is onderdeel van een volledige dag binnen een onboarding programma.

Category: Employer Branding Games

ASML NETWORK YOUR WAY TO SUCCESS

Klant: ASML

Doelgroep:  Nieuwe medewerkers

Doel: Betekenisvolle connecties maken

Omschrijving: 

Je collega’s leren kennen, weten wie je moet contacteren en gebruik maken van elkaars sterke punten zijn van vitaal belang om succesvol te zijn binnen ASML. Daarom gaan de deelnemers in deze game speeddaten. Bij iedere ontmoetingsplaats komen ze andere uitdagingen en andere teamgenoten tegen. Deze uitdagingen zijn gebaseerd op de deelnemers hun naam, foto, functie, studieachtergrond en nog veel meer. Aan het einde van de game hebben de deelnemers een gedetailleerd profiel van zichzelf. Dit profiel gebruiken ze tot slot om zichzelf op een leuke, laagdrempelige en interactieve manier voor de groep te presenteren.

*Deze game is onderdeel van een volledige dag binnen een onboarding programma.

Category: Employer Branding Games

ASML ESCAPE THE MAZE GAME

Klant: ASML

Doelgroep:  Nieuwe medewerkers

Doel:  De verschillende tools/methodologieën/modellen/processen leren kennen.

Omschrijving: 

Het gebruik van alle verschillende methodologieën, tools, processen en modellen binnen ASML kan overweldigend zijn voor nieuwe medewerkers. Het doel van deze game is dan ook dat deze medewerkers vertrouwd raken met de verschillende concepten. De teams beginnen allemaal in het midden van het doolhof en scannen een QR-code. Deze bevat een casus waar een bepaalde methodologie, tool, proces of model het antwoord op is. Voor ieder antwoord ontvangen de deelnemers een puzzelstuk. Als ze het goede antwoord hebben gegeven, kunnen ze door naar de volgende casus. Is dat niet het geval? Dan stuiten ze op een doodlopende weg en zullen ze het opnieuw moeten proberen. Het team dat als eerste uit het doolhof weet te ontsnappen, wint de game!

*Deze game is onderdeel van een volledige dag binnen een onboarding programma.

Category: Employer Branding Games

ASML COMMUNICATION GAME

Klant: ASML

Doelgroep:  Nieuwe medewerkers

Doel: Effectief communiceren

Omschrijving: 

Ieder team is verdeeld in 4 subteams en deze subteams staan verspreid door het gebouw. Ieder subteam heeft een deel van de informatie waarmee een kaart moet worden ingevuld. Deze informatie is gecodeerd met afkortingen die binnen ASML regelmatig worden gebruikt. Om de kaart goed in te kunnen vullen, zullen de subteams informatie met elkaar uit moeten wisselen. De deelnemers zijn echter alleen in staat om te communiceren door middel van walkietalkies. Communiceren ze effectief met elkaar en krijgen ze de klus op tijd geklaard? Hoe gaan de deelnemers om met ruis op de lijn? Zijn ze inventief en weten ze de communicatie toch tot stand te brengen?

*Deze game is onderdeel van een volledige dag binnen een onboarding programma.

Category: Employer Branding Games