Klant: ASML

Doelgroep: nieuwe medewerkers van de afdeling Development & Engineering

Doel: kennis opdoen over de afdeling en leren werken conform het v-model ervaren

Omschrijving: ASML verzorgt 4 à 5 keer per jaar een tweedaagse onboarding training voor alle nieuwe medewerkers van D&E. De eerste dag wordt er veel algemene informatie over het werken bij ASML verstrekt, op de tweede dag neemt Businessgames de deelnemers mee in de wereld van D&E.

Deze dag is verdeeld in twee interactieve sessies. Deel A richt zich op het vergaren van theorie en kennis. Deel B richt zich op het ontwikkelen van individuele competenties en soft skills wanneer men werkt met het V-model. Tijdens de ochtendsessie gaan de teams aan de slag met een vragen en antwoordenspel om zo meer te weten te komen over de afdeling. Wat weet ik al van de D&E? En op welk vlak ik heb ik assistentie nodig van mijn collega(‘s)? In een competitieve setting leert de groep de werkwijze, de producten en de afdelingen kennen.

Na de lunch gaat elk team zijn opgedane kennis inzetten tijdens de business game ‘Mars, The Final Frontier’. Ze bouwen én verkopen de meest innovatieve spacecrafts aan de kritische landenteams. Deze metafoor geeft de dagelijkse praktijk van ASML goed weer. Ook hun klanten zoeken het nieuwste van het nieuwste en vertrouwen op ASML om dit zo snel mogelijk te leveren.

De onboarding dagen ‘nieuwe stijl’ bevatten de ideale mix van activiteiten voor de nieuwe medewerkers. Ze krijgen op een speelse manier veel informatie over de organisatie/afdeling en maken tevens op een ontspannen manier kennis met hun collega’s.

Categorie: Employer Branding Games

Projecten asml
Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht