Klant: Dierenbescherming

Doelgroep: Alle medewerkers en vrijwilligers van de Dierenbescherming

Doel: De standpunten van de Dierenbescherming helder maken voor de medewerkers en betrokkenen

Omschrijving:

Wij werden benaderd door de Dierenbescherming. Zij waren op zoek naar een online platform waarop ze hun standpunten op een leuke manier duidelijk konden maken aan hun medewerkers en vrijwilligers. Wat vindt de Dierenbescherming bijvoorbeeld van het eten van vlees? Moeten alle medewerkers en vrijwilligers vegetariër zijn of mogen ze alleen biologisch vlees eten? Dit is één van de vraagstukken die wel eens discussies opleveren bij de vrijwilligers en medewerkers van de Dierenbescherming. De Dierenbescherming wilde voor eens en altijd duidelijk maken wat zij vinden, maar ook laten weten dat het geen probleem is als iemand van mening verschilt en dat dit wordt gerespecteerd.

Wij hebben vervolgens een quiz ontwikkeld genaamd de Kwispel. Elke 2 weken kwam er een quiz online met een aantal standpunten over een bepaald onderwerp. Bijvoorbeeld over rasdieren of dierensporten. Medewerkers en vrijwilligers konden eenvoudig inloggen en probeerden met het beantwoorden van de vragen zoveel mogelijk puppypunten te verdienen. Meer informatie over de onderwerpen konden de deelnemers terugvinden in artikelen en via video’s op de app. De winnaar ging er uiteindelijk vandoor met een Kwispel-verrassingspakket!

Momenteel wordt de app ingezet als onboarding traject voor elke nieuwe medewerker bij de Dierenbescherming. Daarnaast kijken we samen met de Dierenbescherming naar de mogelijkheden, zodat we nog meer uit de Kwispel kunnen halen. To be continued!

Categorie: Employer Branding Games

 

Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht