eriks-evoke2

Klant: ERIKS

Doelgroep: 80 leidinggevenden van Eriks

Doel: tijdens de game ervaren de deelnemers op ludieke wijze hoe men het beste kan omgaan met veranderingen en het bijstellen van de koers op basis van de actuele omstandigheden

Omschrijving: het thema van deze bijeenkomst is ‘Change Management’. De mooiste manier om ‘Change’ te symboliseren is het besturen van een schip. Een schip op een missie om eilanden van hulpgoederen te voorzien! Maar ook een schip dat deels afhankelijk is van de weersomstandigheden en de stroming. Lukt het de teams om hun koers te behouden? Teamwork is essentieel om de droge voeten te behouden en de missie succesvol te voltooien.

De game start met een spannende introductiefilm van een hevige storm. Door de storm zijn acht eilanden uit de pacifische oceaan afhankelijk geworden van noodhulp. Aan de leidinggevenden van Eriks de taak om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

In ronde 1 ontvangen acht teams een oceaankaart met coördinaten, een startpositie en diverse locaties waar zij langs moeten varen om hulpgoederen op te halen. Ze stippelen een route uit op basis van deze (onvolledige) informatie. Daarnaast besluiten ze hoe ze hun startbudget gaan verdelen. Er is keuze uit diverse schepen: grote schepen met een sterke motor hebben voordeel bij slecht weer, de kleinere schepen zijn goedkoper en verbruiken minder bunkerolie. Na wikken en wegen heeft ieder team zijn schip ingekocht en neemt men plaats op hun startpositie op de grote oceaankaart.

Ronde 2 gaat van start met het onthullen van nieuwe informatie. Vol enthousiasme pakken de deelnemers hun taken op en proberen zij de kapitein op de oceaankaart zo goed mogelijk van informatie te voorzien. Wind uit de juiste richting helpt de teams sneller vooruit. Maar ook onverwachte omstandigheden trotseren zij. Blikseminslag, zieke bemanningsleden en verschoven ijsschotsen maken het de teams lastig. Het team dat als eerste zijn eiland bereikt met de benodigde hulpgoederen wint ronde 2.

Wat men dan echter nog niet weet is dat er nog een ronde 3 volgt. Het gordijn gaat open en daar ligt een tweede oceaankaart. Wij dagen de deelnemers uit om in twee vloten van vier teams zo snel mogelijk het vasteland weer te bereiken. Samenwerken en informatie delen is nu belangrijker dat ooit!
De linten achter de boot laten prachtig zien welke koers de teams gevaren hebben. Waar men eerst ieder zijn eigen weg koos, komen uiteindelijk alle teams weer bij elkaar in de haven.

Categorie: Management Games

projecten-eriks-2017
Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht