
Klant: Saxion Hogeschool
Doelgroep: studenten Art & Technology
Doel: ondernemerschap ervaren
Omschrijving: de jaarlijkse ‘Talent day’ van Saxion Hogeschool is bedoeld om de studenten bekend te maken met het thema ondernemerschap en welke competenties daarbij komen kijken. Tijdens de Business Game leerden de studenten op een leuke en energieke manier een strategie uit te stippelen. Als echte ondernemers gingen zij daarna aan de slag om hun strategie ten uitvoer te brengen. Diverse uitdagingen kwamen op hun pad, bleven ze hun eigen koers varen of pasten ze de strategie aan waar nodig? Ook onderhandelen, samenwerken en leiderschap tonen waren competenties die duidelijk naar voren kwamen in de game. Dit zijn tevens onmisbare competenties als ondernemer zijnde.
De game werd afgesloten met een interactieve evaluatie waarbij wij de terugkoppeling naar ondernemerschap maakten. Heeft iedereen zijn competenties optimaal ingezet? En is er gebruik gemaakt van elkaars competenties? Wie durfde er flink te onderhandelen en knopen door te hakken?
Categorie: Employer Branding Games
