
Klant: Hogeschool van Amsterdam
Doelgroep: 400 eerstejaars studenten
Doel: samenwerking loont
Omschrijving: ‘Become a global citizen and engage with the world’. Dit was het thema van de cultuurweek voor de eerstejaars studenten van de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens deze cultuurweek speelden wij vier games met in totaal 400 studenten.
De deelnemers werden verdeeld in 12 unieke teams die de strijd met elkaar aangingen. Tegelijkertijd hadden zij echter ook een gezamenlijk doel. In ronde 1 zijn zowel de linker- als rechter hersenhelft gebruikt: de teams bedachten een missie, visie en strategie. Deze kregen vorm door het ontwerpen van een eigen vlag. Ronde 2 draaide om samenwerken en op zoek gaan naar een win-win situatie. Lukte het de teams om over grenzen te kijken wanneer een incident de gehele groep raakt? In deze drie uur durende interactieve game hebben de studenten de kracht van het Gestalt Spelmodel ervaren: “Het geheel is meer dan de som der delen”.
Categorie: Management Games
