Klant: Novartis

Doelgroep: 70 managers uit het Midden-Oosten

Doel: Het belang van Integrated Accountmanagement ervaren

Omschrijving: Integrated Accountmanagement game voor de internationale bijeenkomst

Wanneer je werkzaam bent in de farmaceutische industrie, is het zeer belangrijk om over de juiste medische productkennis te bezitten. Maar met alleen productkennis kom je er niet.. Je moet ook beschikken over goede relaties binnen de zorgsector en een dosis overtuigingskracht hebben om nieuwe producten te introduceren.

Businessgames ontwikkelde voor Novartis een game die precies aansloot bij deze leerdoelen. In een interactieve live simulatie kropen de deelnemers in de huid van diverse rollen, zowel aan de ziekenhuiszijde als aan de farma zijde. Het einddoel van de teams? Ervoor zorgen dat het nieuwe medicijn opgenomen wordt in het aanbod van het ziekenhuis. Maar uiteraard niet tegen elke prijs.

De simulatie kwam tot leven door niet enkel rollenspellen te spelen, maar ook visueel te maken waar de teams stonden. Ze ontrafelden informatie over de verschillende rollen in het ziekenhuis. Wie heeft welke invloed? Hoe staan de stakeholders nu t.o.v. het medicijn? Langzaam maar zeker werden de puzzels op de juiste manier gelegd.

De enthousiaste deelnemers maakten van deze game in Abu Dhabi een groot spektakel. Alle deelnemers gingen volledig op in hun rol. Plezier en leerzame feedback momenten wisselden elkaar af.

Vanwege het grote succes wordt deze game momenteel doorontwikkeld als ‘game-in-a-box’ voor Novartis intern gebruik. Tevens zijn er twee Showcase games gespeeld in Shanghai en Kuala Lumpur om  deze nieuwe manier van leren te introduceren in de breedte van de organisatie.

Categorie: Serious Game

Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht