Klant: Novartis

Doelgroep: 100 Novartis werknemers

Doel: inzicht in de concurrerende markt vergroten en actieplannen opstellen

Omschrijving: tijdens een 2-daags evenement met 100 werknemers, heeft Novartis op de eerste dag de game ‘Hoogvliegers’ gespeeld. Strategie, competitie en interactie komen samen in deze supply chain game waarin de deelnemers vliegeronderdelen inkopen en een vlieger bouwen. Deze vliegers werden naderhand met groot succes opgelaten!

Tijdens de tweede dag vond er een ‘War Game’ plaats. De deelnemers leren de concurrentie beter kennen met als doel: een plan creëren om de concurrent het beste te bestrijden. Verschillende ruimtes werden omgetoverd naar kantoren van de concurrent, die de deelnemers konden onderzoeken. Waar liggen onze sterke punten t.o.v. de concurrent? Welke producten hebben onderscheidend vermogen? En bovenal, waar liggen onze kansen? De strijdplannen werden  aan het einde van de dag gepresenteerd, veel innovatieve ideeën kwamen naar voren. Vol energie gingen de deelnemers weer naar huis.

Categorie: Employer Branding Games

Projecten Novartis_940x600px
Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht