Klant: Perfetti van Melle

Doelgroep: 120 Medewerkers op het gebied van sales

Doel: Brainstormen en het bedenken van innovatieve oplossingen

Omschrijving:

Hoe haal je de beste en meest innovatieve ideeën uit je collega’s? Met dit vraagstuk gingen wij aan de slag voor snoepgigant Perfetti van Melle. Businessgames simuleerde een ultieme battle, waarin de teams de strijd met elkaar aangingen. Gehuld in een zelfgemaakte boks outfit en ondersteund door een creatieve yell betraden de teams één voor één de ring…

In deze grote carrousel game draaide het allemaal om brainstormen. Verdeeld over drie zalen gingen de deelnemers in teams aan de slag met verschillende Perfetti van Melle quotes. In de eerste ronde bedachten de deelnemers prikkelende vragen aan de hand van deze citaten. Dit deden ze echter niet op een wit velletje of een standaard flip-over, maar op gigantische beschrijfbare puzzelstukken! Aan het einde van de eerste ronde werden de stukken aan elkaar gelegd. De contouren van de afbeelding werden langzaam maar zeker zichtbaar; de buitenste puzzelring was gelegd.

Ding ding ding! Tijd voor ronde twee. Alle teams schoven door naar de volgende zaal om aan de slag te gaan met de vragen van hun voorgangers. Ze schreven zo veel mogelijk innovatieve ideeën op een nieuwe set puzzelstukken. Hierdoor werd de cirkel met puzzelstukken steeds verder uitgebreid. Na nog een verplaatsing filterden en structureerden de teams de beste ideeën op de binnenste ring van de puzzelstukjes.

Onder luid applaus en gejoel kwamen alle deelnemers in de plenaire zaal samen voor het grote sluitstuk, de Grande Finale, de battle der battles! Hier sloten de deelnemers de dag af door hun innovatieve suggesties voor de organisatie te pitchen. De teams met de beste ideeën én de beste presentatie wonnen de felbegeerde medailles.

Categorie: Employer Branding Games

Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht