Klant: Prinses Máxima Centrum

Doelgroep: Alle nieuwe medewerkers

Doel: Onboarding

Omschrijving:

Op een Learning & Development inspiratiemiddag in het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis, mocht Businessgames iets vertellen over de game die wij samen hadden ontwikkeld. Dit verhaal maakte het Prinses Máxima Centrum direct enthousiast: dit willen wij ook! Weliswaar met andere inhoud maar met hetzelfde doel: de nieuwe medewerkers van het Máxima een interactieve en memorabele onboarding bezorgen.

We gingen aan de slag om de ‘patiënt journey’ van drie patiënten met verschillende ziektebeelden in kaart te brengen. Daarna bouwden we hier een game dynamiek omheen. Door middel van een vraag & antwoordenspel speelden de teams ervaringen van de patient journey vrij. Uiteindelijk waren er drie verschillende journeys zichtbaar, die aan elkaar gepresenteerd werden. Hierbij keken wij steeds door de ogen van de patiënt (en zijn familie): hoe heeft hij/zij dit beleefd? Welke afdelingen waren betrokken? En wat kun je doen om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en zorgen van deze verschillende gezinnen?

Diverse experts uit het centrum gaven ons de benodigde input om deze game te kunnen ontwikkelen. Dit heeft voor een heel compleet eindproduct gezorgd: een inhoudelijke training met veel ruimte voor interactie, samenwerken én plezier.

Categorie: Employer Branding Games

Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht