The power of interactive learning
Securitas
Game categorie

Management Games

#
Management Games

Klant: Securitas

Locatie: Nederland, België

Doelgroep: nieuwe medewerkers

Doel: onboarding

Securitas klopte bij Businessgames aan met een tweeledige uitdaging. Enerzijds wilden zij nieuwe jonge talenten werven om de uitdagende wereld van Securitas binnen te stappen. Anderzijds wilden zij new-hires voorzien van een indrukwekkende, interactieve en leuke onboarding. Wij ontwikkelden één game, geschikt voor beide doeleinden.

Businessgames maakte een Linkedin Campagne met een video op maat. De video toont alles waar Securitas voor staat; beveiliging, veiligheid maar ook innovatie en hun internationale aanwezigheid. Gericht op The Next Generation zag Securitas dat hun inschrijflijst van de game snel gevuld werd!

 

Hoe hebben wij deze game vormgegeven?

Als onderdeel van de Securitas Academy ervaren alle new-hires het belangrijke proces van een inhoudelijke onboarding, precies op maat. Door een goede start zijn deelnemers relatief snel op de hoogte van de cultuur en waarden van de organisatie. De game, als onderdeel van een breder programma, zorgt ervoor dat de onboarding leuk en interactief is en dat de lessen beter beklijven.

Securitas

In deze maatwerk onboarding game gaan de deelnemers aan de slag met uiteenlopende klantcasussen. De klanten zoeken voor hun bedrijf, huis, festival of project naar passende veiligheidsoplossingen. Aan de teams de opdracht om hun kennis van veiligheidsoplossingen, bewaking en beveiliging in te zetten. Houden ze daarbij rekening met het beschikbare budget? Brengen ze het juiste advies uit? En werken ze wanneer nodig samen met andere teams?

De Business Game wordt al meerdere jaren, twee keer per jaar ingezet als onderdeel van de Securitas Academy.

Overtuigd van Businessgames?