Klant: Securitas

Doelgroep: The Next Generation new hires – België

Doel: Onboarding nieuwe medewerkers

Omschrijving:

Securitas klopte bij Businessgames aan met een tweeledige situatie. Enerzijds wilden zij nieuwe jonge talenten werven om de uitdagende wereld van Securitas binnen te stappen. Anderzijds wilden zij new-hires voorzien van een indrukwekkende, interactieve en leuke onboarding. Wij ontwikkelden één game, geschikt voor beiden doeleinden.

Businessgames initieerde een Linkedin Campagne met een video op maat. De video toonde alles waar Securitas voor staat; beveiliging, veiligheid maar ook innovatie en hun internationale aanwezigheid. Gericht op The Next Generation zag Securitas dat hun inschrijflijsten zich snel begonnen te vullen met talent om de game mee te spelen!

Als onderdeel van de Securitas Academy ervaren alle new-hires het belangrijke proces van een inhoudelijke onboarding, precies op maat. Door een goede start zijn deelnemers relatief snel op de hoogte van de cultuur en waarden van de organisatie. De game, als onderdeel van een breder programma, zorgt ervoor dat de onboarding leuk en interactief is en dat de lessen beter beklijven. In de maatwerk onboarding game gingen de deelnemers aan de slag met uiteenlopende klantcasussen. De klanten waren voor hun bedrijf, huis, festival of project op zoek naar passende veiligheidsoplossingen. Aan de teams de opdracht om hun kennis van veiligheidsoplossingen, bewaking en beveiliging in te zetten. Houden ze daarbij rekening met het beschikbare budget? Brengen ze het juiste advies uit? En werken ze samen met andere teams wanneer nodig?

De business game wordt inmiddels al meerdere jaren, twee keer per jaar ingezet als onderdeel van de Securitas Academy.

Categorie: Employer Branding Games

Interesse in een maatwerk oplossing voor uw bedrijf? Vul dan het onderstaande contactformulier in voor meer informatie.

Uw naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Uw bericht